کاربرد BPMS در خدمات مالی؛ مدیریت ریسك
ضرورت بکارگیری BPMS
به دلیل اینکه خود فرآیندها نیز سرمایه هستند، فرآیند اصلی و فرآیندی که بیشترین ارزش را برای مشتری تولید می کنند، باید با دقت مدیریت شوند.
کاربرد در خدمات مالی: مدیریت ريسک
کسب و کار
مدیریت فرآیند کسب و کار برای خدمات مالی: مدیریت ریسک
مشکل
در یک موسسه مالی و اعتباری برای افزایش بازده در محدوده کسب و کار جدید، باید محاسبات ریسک و فرآیندهای ممیزی کیفیت را به صورت اتوماتیک درآورد. فرآیندهای دستی قبلی نیز به علت عدم توانایی در مقابل تغییرات در کسب و کار و نیازمندی ها با تأخیر و کندی روبرو بودند. در نتیجه، فعالیتهای اجرایی خدمات روزانه ناکافی و با سیستم گسترده نیروی کار پیچیده شده بودند. ما به یک برنامه کاربردی پویا و اتوماتیک برای تعیین و تصویب محدودیت های اعتباری و آستانه تحمل خسارت و سرعت بخشیدن به اجرای خدمات نیاز داریم.
ذینفعان
کارکنان و مدیران بخش های خدمات مشتری و امور مالی.
راهکار مبتنی بر BPMS
با سیستم مبتنی بر مدیریت فرآیند کسب و کار ، مدیریت تأیید پیشنهادهای مبتنی بر نقش برای مطابقت با شیوههای بانکی و انجام مسیریابی اتوماتیک برای کارکنان اعتباری اجرا میشود. در کنار پایگاه داده ها، دادههای مدیریت ریسک و دادههای پذیرش نیز بدون نیاز به محاسبه دستی یا بررسی مجدد در دست کارکنان اعتبارات یا مدیر فروش قرار میگیرند. همچنین، این سیستم شبیه به استانداردهای سخت و دقیق خصوصی سازی بوده و فرآیند امنیت داده های تعیین کننده مشتری را ارائه مینماید.
مزایا
استفاده از مدیریت فرآیند کسب و کار باعث پیشرفت عملکردهای کسب و کاراز طریق یک فرآیند توزیع شده تحت وب شده است که کشف سریعتر و تفکیک موارد اعتباری، کاهش اعتبار و ریسک های مرتبط به آن را ممکن می سازد. مدیریت و تهیه گزارش منظم نیز از سه تا هفت روز و ده هفته به ده دقیقه کاهش یافته است. کسب و کار نیز در زمینه حساب ها ظرف دو سال گذشته تا۵۰% رشد کرده است. سیستم مدیریت فرآیند کسب و کار از برنامه ها جهت ادامه رشد در هر دو بازار محلی و بینالمللی حمایت می کند. مدیریت فرآیند کسب و کار کلید موفقیت در کسب و کارهای مشخص است.