BPM و فناوری تعاملی
BPM و فناوری تعاملی
فناوری BPM، مزایای فناوری تعاملی رانیز در نظر می گیرد و با سیستمهای قوانین کسب و کار اجازه اضافه شدن قوانین پیچیده به انواع ورودیها و ارائه نوعی از خروجی را میدهد و تکنیکهای هوش تجاری و مدیریت عملکرد با دیدگاه تاریخی در قالب گزارش و داشبوردها امکان استفاده از فناوری مانیتورینگ را ارائه میکنند.
فناوری BPM، هم چنین مزایای فناوری تعاملی را از هر دو راه مستقیم و غیر مستقیم در نظر می گیرد. ارسال هشدارها از طریق ایمیل درباره رویدادها یا اقدامات متنوع در برنامه هایی که از طریق فناوری BPM ایجاد شدهاند، اصلاً غیر معمول نیست. این نوع هشدارها افراد را به برنامههای کاربردی باز میگردانند و بنابراین کاری میتواند ادامه یابد.
اما در یک مفهوم گسترده، بسیاری از مراحل در یک مدل فرآیند کسب و کار نمیتواند خودکار باشد. این فرآیند تا زمانی که با این مراحل مواجه شود ادامه مییابد و سپس افراد درگیر در فرآیند باید کاری را که این مراحل نیاز است (مانند تائید مرخصی یکی از کارکنان و یا تعیین قیمت یک کالا) را انجام دهند. غالباً، آن ها این کار را بر اساس اطلاعاتی که برنامه خودکارسازی فرآیند فراهم میکند، انجام میدهند و سپس نتایج حاصل از آن کار برای راه اندازی مجدد جریان خودکارسازی به کار گرفته میشود. در این بین، افراد از تمام فناوری ها و ابزارهایی که در اختیار داشته باشند که شامل فناوری تعاملی نیز هست، استفاده می کنند.
نقش قوانین کسب و کار
در هنگام خودکارسازی فرآیندهای کسب و کار پیچیده، طراحان فرآیند، با تصمیمهای دشواری که باید اتخاذ شوند رو به رو میشوند. به عنوان مثال شرکتی را در نظر بگیرید که سفارشات خود را به یکی از شرکت های وابسته ارسال میکند. سایر مشکلات مشابه میتوانند شامل محاسبه امتیاز اعتبار، ارزیابی درست مکانیزم توزیع، یا انتخاب نرخ مالیات مناسب باشد. فناوری که به عنوان قوانین کسب و کار شناخته میشود برای مدیریت این گونه پیچیدگی ها و افزایش قابلیت شکل پذیری خودکارسازی در این موارد ایجاد شده است. سیستم های قوانین کسب و کار اجازه اضافه شدن قوانین پیچیده به انواع ورودیها و ارائه نوعی از خروجی یا پشتیبانی برای یک تصمیم را میدهند.
علم تجزیه و تحلیل و فناوری مانیتورینگ
یک مدل فرآیند کسب و کار مراحل اجرای یک وظیفه یا فعالیت را به روشنی تعریف میکند، که نظارت بر جریان کار در گذشته، و در حال و تلاش برای پیش بینی آینده را آسان می کند. تکنیک های هوش تجاری و مدیریت عملکرد در فعالیت های فرآیند کسب و کار نگاهی رو به عقب دارند و یک دیدگاه تاریخی در قالب گزارش ها و داشبوردها ارائه میکنند. نظارت بر فعالیتهای کسب و کار و پردازش رویدادهای پیچیده برای تجزیه و تحلیل کاری که در زمان واقعی در فرآیند کسب و کار انجام میشود، استفاده میشوند به طوری که الگوها را آشکار میکنند و مشکلات و فرصت ها را در زمان مناسب شناسایی میکند. تجزیه و تحلیل پیشبینی شده و شبیه سازی برای پیش بینی نتایج آینده یک کسب و کار یا مقایسه سناریوها از مدل فرآیند کسب و کار و داده های جمع آوری شده استفاده میکنند. هر کدام از انواع این فناوریها ممکن است با اجزایی از BPMS یکپارچه شده باشند.