راهکارهای دولتی و خصوصی
چالش هايي كه سازمانها امروزه با آن روبرو هستند نسبت به گذشته پيچيده تر است. سازمانها دائم تحت فشارند تا راه حل هاي جديدي براي مسائل و مشكلات پيش رو يافت كرده و هميشه برآنند خدماتي بهتر ارائه نمايند كه از استانداردهاي بالايي برخوردار باشند. دستگاههاي اجرايي ارائه كننده خدمات عمومي مجبورند به انتظارات نيازمندان، علاقمندان و مشتريان از جمله شهروندان عادي، مسئولان سياسي، بخش غيردولتي و غيره پاسخ دهند؛ اما، سؤال اينجاست كه سازمانها چگونه مي توانند نقش خود را در چنين سناريويي بطور موثر ايفاد نمايند.
مهندسي مجدد و معماري سازماني طرح هایي جامع براي توصيف فعلي و آتي ساختار و رفتار فرآیندها، سيستم هاي اطلاعاتي، پرسنلي و واحدهاي سازمان مي باشند و در واقع، به دنبال همراستا نمودن آنها با اهداف و استراتژي هاي سازمانند. اگر چه عموماً فناوري اطلاعات بعنوان جزء اصلي آن ها در نظر گرفته مي شود؛ ولي، هدف اينگونه طرحها بهينه سازي سازمان با مشخص ساختن معماري كسب و كار، معماري فرآيندها و مديريت عملكرد مبتني بر استراتژي مي باشد.
سیستم مدیریت فرآیند های کسب و کار از بروز ترین راهکارها به منظور پاسخ به نیازهای جدید و متغییر سازمانها می باشد. در ادامه مثال هایی از راه کارهای مبتنی بر سیستم مدیریت فرآیند برای فرایندهای چند سازمان مختلف را بررسی می کنیم.
مثالهایی از کاربرد BPMS در سازمان های دولتی و خصوصی | |
|
|
|
|
![]() فرآیند مدیریت درخواست با یک زمان محدود 15 دقیقه ای برای کاربران سیستم، ایمن شده است. اطلاعات شخصی مرتبط توسط تمام کاربران وارد می شوند. از فرآیند کاری ما استفاده شده است تا کاربران بتوانند وظیفه خود را با کاربران سیستم های دیگر با یک روش خاص با مهلت زمانی و ...(ادامه مطلب) |
|
|
|
|
|
![]() با سیستم مبتنی بر مدیریت فرآیند کسب و کار، مدیریت تأیید پیشنهادهای مبتنی بر نقش برای مطابقت با شیوه های بانکی و انجام مسیریابی اتوماتیک برای کارکنان اعتباری اجرا می شود. در کنار پایگاه داده ها، داده های مدیریت ريسك و داده های پذیرش نیز بدون نیاز به محاسبه دستی ... (ادامه مطلب) | ![]() تیم های مميزي داخلی در ابتدا داده های مالی را در چارچوب کنترل صنایع خاص قرار می دهند. سپس فرآیندهای مالی باید با کارهایی که به صورت ماهیانه، سه ماهه یا سالیانه فرستاده می شوند، به صورت مستند درآیند. پس از آن تیم های حسابرسی داخلی از تست های کنترل استفاده کرده و نتایج را ... (ادامه مطلب) |
![]() ارتباطات کاغذی وارد شده از طریق مشتریان (درخواست وام، یادداشت های راهنما، دستورالعمل هایی برای تغییر تخصیص پول بین بودجه ها و غیره) با استفاده از نرم افزار دریافت اطلاعاتي کنترل می شوند، که در محیط مدیریت فرآیند کسب و کار به صورت یکپارچه فعاليت مي كند ... (ادامه مطلب) | ![]() گزارشات روزانه و اطلاعات مورد نیاز در مورد تمام حسابهای معوقه به سیستم مدیریت بدهیهای معوقه فرستاده می شوند. این اطلاعات برای ایجاد پرونده های جدید بدهی معوقه استفاده می شوند که شامل یک برنامه زمانی و لیست کارهای روزانه می باشد. یک ناظر، لیست پرونده های بدهی های معوقه ... (ادامه مطلب) |
دانلود و نمایش فیلم های مربوط به مدیریت فرآیند کسب و کار
« چارچوب مرکز تعالی مدیریت فرآیند کسب و کار دولت؛ مدیریت کسب سود »