کاربرد BPMS در خدمات مالی: تأمین اعتبار
ضرورت بکارگیری BPMS
به دلیل اینکه خود فرآیندها نیز سرمایه هستند، فرآیند اصلی و فرآیندی که بیشترین ارزش را برای مشتری تولید می کنند، باید با دقت مدیریت شوند.
کاربرد در خدمات مالی ؛ تأمين اعتبار
کسب و کار
سیستم مدیریت فرآیند کسب و کار در خدمات مالی؛ تأمین اعتبار
مشکل
فرآیندی کاغذی، انسان محور و دستی جهت دریافت، ذخیره، مدیریت و پیگیری اسناد به منظور تأمین اعتبار و خدمات مالی، كه با استفاده از سیستم های اطلاعات قدیمی در سازمان در میان تعداد محدودی از ساختارهای کسب و کار انجام میشد. این فرآیند با بیکفایتی، بازده پایین و سطح ضعیف خدمات مشتری همراه بود.
ذینفعان
کارکنان و مدیران بخش خدمات مشتری، امور مالی، تیمهای سرمایه گذاری، مدیران اجرایی و واحدهای پذیره نویسی (تأییدکننده).
راهکار مبتنی بر BPMS
ارتباطات کاغذی وارد شده از طریق مشتریان (درخواست وام، یادداشت های راهنما، دستورالعملهایی برای تغییر تخصیص پول بین بودجه ها و غیره) با استفاده از نرم افزار دریافت اطلاعاتی کنترل میشوند، که در محیط مدیریت فرآیند کسب و کار به صورت یکپارچه فعالیت میكند. سپس سیستم مدیریت فرآیند کسب و کار اسناد را برای بررسی اولیه به تیم مدیران مشتری منتقل میکند و به صورت اتوماتیک برای انجام اقدام لازم به واحدهای مناسب هدایت میشود. سیستم مدیریت فرآیند کسب و کار در سیستم های دیگر (مثل مدیریت ارتباط با مشتری) به صورت یکپارچه مراحل مرتبط بر اساس نوع اسناد را آغاز میکند. تمام وظایف و اقدامات درون واحدی به صورت اتوماتیک، در راستای تکمیلِ کل جریان کار، مدیریت میشوند. یک منبع مركزی اسناد با قابلیت همکاری به تکمیل فرآیند و اطمینان از کنترل نسخه، سرعت میبخشد.
مزایا
راه حل مدیریت فرآیند کسب و کار جایگزین یک راه حل منسوخ، سیستم های قدیمی، جریان کار بهبود یافته و ساختار تدریجی و کنترل فرآیندهای درونی و مرتبط به مشتری، شده است. توانای های این گزارش، ابزارهایی را جهت نظارت بر فرآیندها و تعیین محدودههای مشکل برای مدیریت ارشد ارائه میکند. سپس میتوان، مدلسازی کرده و راهحلهای فرآیندهای جدید را تست کرد. مهمتر اینکه، راه حل مدیریت فرآیند کسب و کار کمک میکند تا فرآیندها با توجه به نیازها و تقاضاهای صنعت انتخاب شود.